Reitan er distributionscenter for bl.a. dagligvarekæden Rema1000 og Convenience store kæden 7-11 i Danmark.
Lexit Group leverer truckterminaler og voice terminaler til lager og logistik i det krævende miljø på Reitans distributions terminaler. Det hurtige plukketempo og behovet for at operere både i køle- og frost zoner stiller særlige krav til udstyret. Det skal kunne tåle at komme ind og ud af frost med alt hvad det indebærer af afkøling, opvarmning og kondens. Det er centralt at udstyret gør det muligt at plukke varer med begge hænder og med handsker på.
Reitan håndterer alle de forskellige typer af dagligvarer, der hver især stiller forskellige krav til opbevaringstemperatur, overholdelse af kølekæde, håndtering, registrering af transaktioner, m.m. Derfor er kravene tilsvarende store til det udstyr, der anvendes til den løbende registrering. Udstyret skal kunne tåle at bevæge sig rundt i og ind og ud af alle temperatur zonerne (normal temperatur, køl, og frost), og skal derfor også kunne klare meget lave temperaturer og hurtige temperaturskift (og dermed kondensdannelse).
Samtidig er der behov for hurtig plukning af varer til ordrer, og plukning skal kunne ske med begge hænder, ofte med handsker på. Til netop dette behov er det ideelt med voice terminaler, hvor plukkeren får talte instruktioner i stedet for at se på en skærm, og selv kan melde tilbage i tale i stedet for at scanne stregkoder eller taste.
Lexit står, ud over leverance af udstyret til Reitan, for løbende vedligehold og servicering af enhederne. Muligheden for lokal indlevering af udstyr til service gør det nemt for brugerne, der ikke skal bruge tid på servicerutiner. Dette varetages af Lexit, der udfører fejlfinding på enhederne og sørger for service/reparation og rapportering til producenten.