Share on facebook
Share on linkedin

Etiketdesign og -bestilling

Lexit har en omfattende digital løsning til etiketter og emballage. Her får kunden fuld oversigt over etiketten/varen, fra design og korrektur til bestilling og tryk, helt ud til egen produktionslinie. Dette giver kunden enkel kontrol og mulighed for at følge etiketten fra start til mål.

DIGITALT ARBEJDSFLOW – DEL 1 / HOS LEXIT

Design Center

– godkendelse af etiketter

Uanset om etiketten kommer fra et reklame-/designbureau eller om den udformes af Lexit, så skal den igennem grundige kontrolrutiner, før den går videre i systemet.

Originalen færdiggøres til tryk og lægges ud på nettet i Lexit Design Center, hvor kunderne kan logge sig på med brugernavn og password. al korrektur-kommunikation foregår i denne platform – der kan kommenteres og bedes om ændringer eller godkendes, ved hjælp af få tastetryk.

Den nyeste version er altid den eneste der er tilgængelig for kunden. Gamle, uaktuelle etiketter håndteres i systemet som back-up. Alle etiketter lagres med eget artikelnummer, for at de enkelt skal være søgbare i de forskellige delee af LexitOne løsningen. Billeder af etiketterne følger også med i alle led i processen.

Online Center/Web shop

– bestilling af etiketter og emballage

Samtidig med at etiketten godkendes i Design Center, ligger seneste version klar i Online Center. Her kan kunderne omgående bestille ønsket antal etiketter og anden emballage, og desuden kontrollere alle produktionsoplysninger, såsom format, kernediameter, antal etiketter på rullen, antal etiketter i produktion, leveringsdato m.m.

Når bestillingen er lagt, genererer systemet en ordrebekræftelse som indeholder pris baseret på mængde og etiketrecept. Når varen er produktionsplanlagt, vil ordren flyttes over til “under produktion”, hvor kunden løbende kan se hvor den befinder sig i produktionsprocessen. Hvis det er et produkt med lageraftale, vises også lagerbeholdningen på eget og eksternt (kundens) lager.

Online Center kan bruges både på pc og smartphone med Lexit-app´en som tilbyder nøjagtigt samme funktioner på telefondisplayet som på pc-skærmen.

DIGITALT ARBEJDSFLOW – DEL 2 / HOS KUNDE

Lexit Centralt mærkningssystem

I Centralt mærkningsystem lagres al information om produkter, layouts og printer konfigurationer. Kunderne har automatisk adgang til at importere godkendte etiket baggrunde fra vores produktion ind i databasen. Disse kan bruges som baggrundsbilleder, så operatøren kan placere tekster korrekt på tiltryksområderne på etiketten/emballagen.

Der kan tilføjes til tekstlinier, tekstbokse, symboler, stregkoder, linier og kasser. Sammen med layout-baggrunden, som kan lægges automatisk ind i databasen via Lexit One, får du således det ultimate værktøj til planlægning og færdiggørelse. Emballagebilledet kan også hentes frem i systemet, så det færdige produkt med etiket kan vises ved starten af produktionslinien, og der kan tilknyttes PDF- manualer med operatørbeskrivelser.
Læs mere om Centralt mærkningsystem.

Læs mer om Centralt mærkningssystem .

Flasker som kjøres på bånd i et industrilokale og en industri-pc foran
To RFID portaler foran en etikettrull påklistret rfid-etikett inni kjernen

Sikker etikethåndtering

Kvalitetssikringen kan også tages et skridt videre ved anvendelse af en RFID tag i etikettrullens kerne, og så med en RFID læser i starten af mærkningslinien. Så kan det hurtigt aflæses om det er rette etiket på rette produkt. Denne RFID tag kan også anvendes til præcis lagerstyring ved at der placeres en RFID portal for automatisk ind- og udscanning på lageret.

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.