Share on facebook
Share on linkedin

Asset management

Det er ikke alltid lige let at holde styr på det udstyr der købes ind og bruges dagligt i virksomheden. Især ikke når det lånes ud til ansatte og kunder og tages med til forskellige steder. Uden et godt system vil man hurtigt opleve meget lidt eller ingen kontrol, samt svind og højt tidsforbrug. Vores løsninger anvender ny teknologi som hjælper dig med at holde styr på udstyret til enhver tid, og giver mulighed for at følge hele livsforløbet for hver enkelt del, med advarsel om behov for service/vedligehold, håndtering af afvigelser, udlån og sporing.

Asset management

Hvad er LexAssetControl?

LexAssetControl er et netværkstbaseret asset management system til virksomheder som ønsker at have kontrol med, hvor alt udstyr befinder sig igennem hele dets livsforløb. Løsningen sørger også for, at du har fuld kontrol med garantier og aftaledokumenter knyttet til dine assets. Med lokationsfiltrering kan du nemt finde ud af hvor udstyret er til enhver tid.

Hurtig ind- og udcheckning

Det meste af udstyret i virksomheden har en fast plads i dag. Projektor i mødelokalet, værktøj på lageret, eller bilen på parkeringspladsen. Dette udstyr skal i løbet af dets livstid flytte sig rundt, og med AssetControl kan du hurtigt og enkelt ændre lokationer og hvem som bruger udstyret. Du kan også knytte stregkoder eller RFID tags til dine ejendele for en hurtigere håndtering, når du checker flere ting ind eller ud på en gang – som f.eks. ved udlån af værktøj eller arbejdstøj.

Tilknytning af udstyr til producenter, kunder eller leverandører

Du kan enkelt tilknytte dine ejendele til producenten af produktet. Det vil sige at du altid kan se, hvor du har købt produktet, hvornår dette blev indkøbt og til hvilken pris. Du kan også lagre garantipapirer, aftaler eller anden dokumentation direkte tilknyttet leverandør og producent.

Filtrering og rapportering

Du kan enkelt filtrere på model, producent, leverandør m.m., for at finde frem til en specifik ejendel. Du kan også søge via stregkoder, RFID eller ved hjælp af søgefunktionen i systemet. Du kan eksportere data fra LexAssetControl til Excel for at lave rapporter.

Dokumentation, aftaler og varslinger

Følg hurtigt op, når aftaler og garantier udløber, og få en varsling i forvejen om dette ud fra dine egne parametere, som du selv sætter op via websiden.

Du kan også få varslinger på de fleste andre parametre. Hvis for eksempel en laptop har været lånt ud i længere tid end aftalt, kan der genereres en varsling via SMS eller email til brugeren om at det udlånte skal leveres tilbage.

Vedligehold

Du kan opsætte en vedligeholdsstruktur baseret på varslinger og aftaler. Du vælger selv, hvor ofte en ejendel skal vedligeholdes, og det kan varieres fra ejendel til ejendel. Du kan let sætte et varslingssystem op, så både administrator og bruger ved, hvornår dette skal ske. Eksempler her kunne være en bil som skal til EU-kontrol eller et værktøj som skal kalibreres.

WEB og APP

LexAssetControl kan bruges via en webside eller en app. Applikationen kan bruges på en håndterminal med stregkode/RFID læser for enkel og hurtig registrering af ejendele, hvadenten du er ude omkring eller på en fast lokation.

SELVBETJENING

Udlån af udstyr

Deling af ressourcer bliver mere og mere almindelig. Hvorfor købe eget når du kan låne?

Med LexAssetControl kan du få en fuld oversigt over ejendele som lånes ud til kunder og ansatte. Udstyret registreres ud ved at medarbejderen scanner en stregkode, eller automatisk ved hjælp af selvbetjeningsskab eller RFID teknologi. Løsningen kan integreres med dit forretningssystem, så du kan få genereret inventarlister og udlånsordrer gnidningsløst mellem systemerne.

Personlig udstyr

For at holde styr på holdbarheden af udstyr, og som ekstra smitteværn, er det blevet mere og mere almindeligt at have personlige arbejdsværktøjer på arbejdspladsen. Det kan være arbejdstøj, værktøj, håndterminaler, headset, høreværn eller hjelme.

Med vores selvbetjeningsskab systemer kan du knytte udstyr til én specifik ansat, og kun låse det aktuelle skabsrum op, der er tilknyttet det medarbejderkort, som aflæses ved ud- og indlevering. På den måde får du kontrol over udstyret, samtidig med at du sikrer udstyret mod skade, tyveri og smitte, ved at det står sikkert anbragt i et låst skab. Skabene kan udstyres med strømudtag, så opladeligt udstyr kan lades op, mens det står låst inde i skabet.

Effektiv indlevering

Når arbejdsdagen er ved at være slut, og låneudstyret skal leveres tilbage, kan der hurtigt opstå kø ved indleveringspunkterne. Dette kan føre til frustrerede ansatte, svind og overtidsarbejde for dem der står ved disse punkter.

I vores løsninger til indlevering bruger vi RFID teknologi til at aflæse alt udstyret som indleveres gennem en ubemandet indleveringsluge. Udstyret blir automatisk genkendt og meldt returneret i systemet. De ansatte i skranken kan gå hjem til normal tid, og medarbejderne kan gå glade og tilfredse efter endnu en effektiv arbejdsdag.

FORMS

Der stilles krav om dokumentation, rapportering og tilbagemeldinger, uanset hvilken branche man arbejder i. I mange tilfælde gøres dette i hånden, med pen og papir. Med Forms fra Lexit kan du nemt lave dine egne rapporteringsskemaer og checklister, som gør digital rapportering til en leg. De skemaer du bygger, kan du med få tastetryk koble til ejendele, kunder, lokationer og leverandører, og derefter sende dem ud til dem der skal rapportere via app, mail eller sms.

Alle indrapporterede data lagres i skyen.

Vedligeholdelsesrutiner

Har du faste rutiner for vedligeholdelse, rengøring og opfølgning, men mangler et system til at håndtere dataflowet og lagringen af data?

Med vores løsning til asset management kan du opprette opfølgningsrutiner tilknyttet ejendele, lokationer, kunder og/eller leverandører. Du vil få varslinger og opfølgningsopgaver tilsendt, og du rapporterer om udførte opgaver med din mobiltelefon eller pc. Udskift papirerne og mapperne med en enkel og cloudbaseret løsning.

Checklister

Når du udfører rutinemæssige opgaver, følger du gerne et sæt regler og kriterier, som er opstillet på forhånd. I vores løsning til asset management kan du oprette både enkle og avancerede checklister, som dine ansatte kan bruge til den rutinemæssige kontrol og service. Alle udfyldte skemaer tilknyttes genstanden, lokationen eller personen, og lagres i skyen.

Afvigelseshåndtering

Afvigelser opstår, uanset branche. Kolli bliver skadet under transport, varer falder ned fra lagerhylder, fugt- og slagskader rammer it-udstyr, trucks får kollisionsskader, osv.

Med skemaløsningen i vores udstyrskontrol kan du lave dine egne afvigelses rapporteringsskemaer, hvor du kan knytte skemaet til en gruppe af ejendele, lokationer, kunder, ansatte og leverandører. Opret skemar med de felter du ønsker, inklusive mulighed for upload af billeder og bilag.

Service og support

Lexit har en veldrevet og effektiv service- og supportafdeling som yder telefonsupport, service/reparation af produkter på eget serviceværksted, samt bistår kunder on-site. Hvis din virksomhed har udstyr der er kritisk for driften af virksomheden, har vi også mulighed for at udføre præventivt vedligehold. Vores service- og supportafdeling består af en serviceorienteret koordinator og flere dygtige certificerede serviceteknikere.

Eje, leje & as-a-service

Vi vil gerne hjælpe vore kunder med at opnå en mere effektiv drift. Vores løsninger kan kræve investeringer i industriel hardware, mærkningsudstyr eller andet. Hvis det ønskes, kan vi bidrage med finansieringsløsninger, både i form af ren leje/leasing, leje kombineret med en SLA/serviceaftale, og også integrerede as-a-service aftaler, som kan inkludere software-komponenterne i løsningerne. Tag kontakt til os, så hjælper vi dig med vurderingen af hvad der er den bedste løsning til dine behov.

Andre kundereferencer

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.