Lexit Group-messe: Messekonceptet er kommet for at blive

Lexit Group har al mulig grund til at være tilfreds med tilslutningen på årets messe i Posthallen, som igen samlede over hundrede nye og eksisterende kunder. – Vi kan ikke andet end at være strålende tilfredse, siger messeleder Svein Lauritsen, som kun har fået positive tilbagemeldinger fra de mange besøgende. – Dette er et messekoncept som er kommet for at blive, understreger han.

Det er 4. gang Lexit Group arrangerer messen i Posthallen. – Flere store og små kunder valgte at lægge vejen forbi messen for at få et overblik over, hvad vi som totalleverandør kan levere – alt under et og samme tag. Vi havde en bred vifte af produktnyheder og løsninger indenfor lager og logistik, datafangst, industri, etiketproduktion og retail, med state-of-the-art software-løsninger indlagt i produkterne samt egenudviklet software. Årets tilslutning skyldes et godt gennemarbejdet messekoncept, siger Lauritsen. – Kunderne fik hjælp af vore yderst kompetente medarbejdere fra vore fagafdelinger etiket, industri, datafangst, retail og service. De fik også mulighed for at diskutere deres udfordringer og møde fagfolk fra egen branche. Tilbagemeldingen er, at messen favnede bredt. Vi fik flere spændende kundehenvendelser som der nu bliver taget hånd om.

MESSELEDER: Svein Lauritsen, til højre i billedet sammen med kunder og kollega Gunnar Herseth, var tilfreds med responsen på messen.
 

Vi fik nogle af vore kunder til at udtale sig om vort samarbejde:

WITTUSEN & JENSEN

Godt og frugtbart etiketsamarbejde

Wittusen & Jensen er et familieejet firma som i 2017 fejrede 120 års jubilæum. De leverer alt i forbrugsmaterialer og markedsføringstjenester til virksomheder og omsatte i fjor for 600 millioner kroner. Siden 2016 har Wittusen & Jensen samarbejdet med Lexit Group. – Vi er distributør af etiketter, som vi køber fra leverandøren. Samarbejdet har været frugtbart, og opfølgningen har været tæt og god. Etiketterne vi benytter er neutrale og bruges som transportetiketter eller til mærkning af emballage. Etiketterne er et vigtigt virkemiddel for at fremstå som totalleverandør, og gør at vi kan tilbyde komplette løsninger til vore kunder, siger salgschef Vidar Granaas og indkøbschef for kontor og forbrugsmaterialer, Bjørnar Sørensen.

Styrker vor relation til Lexit Group

– Vi deltager på messen for yderligere at styrke vor relation til Lexit Group. Samarbejdet med Pernille Johansen og hendes medarbejdere er vigtigt for dette. På messen indhentede vi information om nyheder og fik kendskab til flere interessante løsninger, siger Granaas og Sørensen. De mener det er vigtigt at skabe gode relationer til leverandører. – Som en del av vore leverancer på emballageområdet er etiketløsningerne fra Lexit Group meget vigtige for os.

WITTUSEN & JENSEN: – Siden 2016 har samarbejdet med Lexit Group været frugtbart og opfølgningen har været tæt og god, siger salgschef Vidar Granaas og indkøbschef for kontor og forbrugsmaterialer Bjørnar Sørensen fra Wittusen & Jensen. – Vi deltog på messen for yderligere at styrke vores relation til leverandøren.

 

TESS

Datafangst forenkler kundens købsproces

TESS er 50 års jubilar i 2018 og er 100 procent norskejet. – Vi har samarbejdet med Lexit Group på datafangstområdet i flere år, særligt på brug af håndterminaler til vareoptællinger og på vore fremskudte lagre, hvor kunderne selv bruger terminalerne til at generere ordrer fra varepluk, siger Kjetil Thorkildsen fra TESS.

TESS er store på slanger og tilhørende tjenester. – Ca. 200 000 artikler fordeler sig på slanger og koblinger m.m. TESS leverer slanger, men også drifts- og vedligeholdsprodukter som eks. arbejdstøj, beskyttelsesprodukter, svejseudstyr, befæstigelsesmateriel og værktøj med tilhørende tjenester.

For os er datafangst med til at forenkle kundens indkøbsproces. Han kan fortælle, at håndterminalerne fra Lexit Group bruges til vareflyt på firmaets fremskudte lagre, men også til intern vareoptælling. – Vi benytter også håndterminaler til vort slangevedligeholdssystem TESS Hose Management (THM).

Supportafdelingen sikrer nødvendig oppetid

Håndterminalerne er linket op mod selskabets ERP-system, som genererer optællingslister til vareoptællinger, men også salgsordrer som er integreret mod ERP-systemet.

Lexit Group har specialkompetence på mange fagområder

Det er første gang Thorkildsen deltager på messen i Posthallen. Lexit Group har specialkompetencer på mange fagområder. – På messen fik jeg kendskab til, hvilke systemer de nu udvikler sammen med deres kunder for at effektivisere og forbedre driften, siger Thorkildsen. Han kan fortælle at målet for TESS er at blive mere digitale og arbejde med LEAN-tankegangen i hele selskabet. – Vi har over 100 servicecentre i Norge og har etableret os i 6 lande. Der er enormt meget at hente på datafangst, digitalisering og på LEAN til at opnå øget vækst og bruge tiden på mere værdiskabende arbejde. Lexit Group er en af flere partnere vi arbejder tæt sammen med.

TESS: – Vi har samarbejdet med Lexit Group på datafangstområdet i flere år, siger Kjetil Torkildsen fra TESS. – På messen fik jeg kendskab til hvilke systemer de nu udvikler sammen med deres kunder for at effektivisere og forbedre driften.

 

SUPPLÈR

Strategisk vigtigt samarbejde med Lexit Group

Supplèr arbejder primært på markedet som konsulenter og leverandører til enkeltstående virksomheder (butik og varehandel) i Vestlandet. – Vi betjener også kunder fra Kautokeino i Nord til Lindesnes i Syd. Vi er involveret i indsalgsprocessen og sammensætter retail/POS-udstyr leveret av hovedleverandøren Lexit Group. Det ibefatter operatørenheder/kasse med touchskærm, kundedisplay, printer, kasseskuffe og stregkodelæser, siger daglig leder Hans Inge Myrvold og teknisk leder Geir Ove Nilsen fra firmaet. De kan fortælle at Supplèr har fire ansatte og forventer en omsætning på 4,5 millioner i 2018. – Vi er et nyetableret firma som udelukkende arbejder med retail/POS-løsninger. Vore løsninger er højaktuelle nu hvor den nye kasseforskrift træder i kraft 1. september i år. Den vil skærpe kravene til certificerede og godkendte systemer.

Lang tids erfaring i branchen og god kompetence

Samarbejdet med Lexit Group har været strategisk vigtigt fra dag ét. – De har meget lang tids erfaring i branchen og rigtigt god kompetence på deres fagområder, siger Myrvold og Nilsen. – Det der kendetegner Lexit Group er høj kvalitet på produkter og teknisk personale som bistår med deres kompetence.

Gode indspil til produkter/løsninger

Supplèr deltager på messen for at få kendskab til hvad der rører sig på markedet og hvad der sker af nyvindinger på hardwareområdet. – Vi får regelmæssigt ønsker og problemstillinger fra vore kunder, som vi prøver at imødekomme. På messen fik vi gode indspil til produkter/løsninger som vi vil videreformidle til vore kunder, siger Myrvold og Nilsen. – Vore primære kunder er små- og mellemstore virksomheder indenfor butiksvarehandel. Vi har også en del mindre kædeforetagender med op til seks butikker. Lexit Group har muskler til at hjælpe os ind på nye markedssegmenter og kommer med mange gode indspil til at servicere vore kunder på den bedst mulige måde.  

SUPPLÈR: – Samarbejdet med Lexit Group har været strategisk vigtigt fra dag et. – De har meget lang tids erfaring i branchen og rigtigt god kompetence på deres fagområder, siger daglig leder Hans Inge Myrvold og teknisk leder Geir Ove Nilsen i Supplèr. – På messen fik vi gode indspil til produkter/løsninger som vi vil videreformidle til vore kunder.

 

PAYTEC

Retailprodukterne til restaurationsbranchen fungerer gnidningsløst

Retail/POS firmaet Paytec i Haugesund har haft en stærk vækst, siger daglig leder Rune Hagland, som startede firmaet i 2012. – Frem til i dag har vi gjort det rigtigt godt på leverancer af butiksdata til restaurationsbranchen. 2017 blev alle tiders år på omsætningen, og vi forventer en endnu større vækst i 2018. Omsætningen i fjor blev 4,1 millioner, og den vil passere 5 millioner i 2018. Det er godt for et firma med kun to ansatte. Samarbejdet med Lexit Group har været afgørende for vor vækst. De har givet os gode betalingsbetingelser, noget som er vigtigt for små firmaer. Lexit Group er fremme i skoene og hjælper os med det udstyr kunderne har behov for. Før Paytec blev etableret benyttede vi hardwareudstyr fra forskellige leverandører med svigtende resultater. Med Lexit Group på holdet har vi ikke fået et eneste opkald fra kunder med garantisager. Hidtil har udstyret fungeret gnidningsløst.

Fremtidige hardwareløsninger i fokus

Paytec deltog primært på messen for at møde branchefolk og udveksle erfaringer med Lexit Groups medarbejdere. – Her fik jeg muligheden for at diskutere løsninger og høre hvad andre har gjort på retail/POS-området. Det er også lærerigt at se på hardwareprodukter som jeg i dag ikke har i min produktportefølje, men som kan blive interessante for mine kunder, siger Hagland, som ser Lexit Group som en vigtig samarbejdspartner. – Nu forsøger jeg at få min softwareleverandør til at indlede et samarbejde med dem. 

PAYTEC: Samarbejdet med Lexit Group har været afgørende for vor vækst. På messen mødte jeg branchefolk og udvekslede erfaringer med medarbejderne hos leverandøren, siger daglig leder Rune Hagland fra Paytec.

 

Vi takker for gode tilbagemeldinger og bidrag til en indholdsrig dag

– Tilbagemeldingerne viser at de besøgende fik svar på deres spørgsmål om bredden af vore produkter og løsninger, fra vore medarbejdere med specialkompetence indenfor hvert sit fagområde. Vi har også registreret at den uformelle atmosfære gør at et flertal af de besøgende bliver på messen det meste af dagen, og det tager vi som et godt tegn på at vi har fået noget vigtigt frem med dette koncept. Vi glæder os allerede til at åbne dørene igen til messen i 2019, afslutter Lauritsen.

 

Vi lader billederne nedenfor tale for sig selv...

 

Fik du ikke lejlighed til at deltage på messen, og sidder du inde med spørgsmål eller vil du bare diskutere produkter/løsninger, så kontakt os hellere end gerne!

Vi ses igen på messe i 2019!

 

TEKST/FOTO: Trond Schieldrop

 

Se artikkelen på Transport & logistikk / packnews.no / retailmagasinet.no